Навіщо крутити мотор: плюси та мінуси

Крутити двигун — відома практика серед автолюбителів, яка полягає у запуску двигуна та його прогріві на холостому ході протягом кількох хвилин перед поїздкою. Однак, деякі фахівці та виробники автомобілів стверджують, що ця процедура застаріла та абсолютно необов'язкова. Виникає нав'язливе питання: чи потрібно справді крутити мотор перед відправленням у дорогу чи це лише нав'язаний страхом запобіжний захід?

Прихильники прогріву двигуна стверджують, що це допомагає покращити роботу та продовжити термін служби двигуна. Вони вважають, що завдяки цій процедурі, масло встигає прогрітися і рівномірно розподілитися за механізмами двигуна, що зменшує зношування і дозволяє уникнути невдалого старту.

Однак, сучасні двигуни, оснащені передовими системами управління, надійні та швидко завдяки електроніці адаптуються до умов роботи. Вони охолоджуються та готові до роботи практично відразу після запуску. До того ж, тривале прогрівання на холостому ході може призвести до непотрібної витрати пального та забруднення навколишнього середовища.

Тим не менш, перед тим як приймати рішення крутити мотор чи ні, має сенс звернутися до посібника з експлуатації, в якому наведено рекомендації виробника. У кожному автомобілі індивідуальні особливості та режими роботи двигуна, і тільки їхнє максимальне дотримання може забезпечити його довгу і безвідмовну роботу.

ДвигунСтанЧи потрібно крутити?
Мотор 1ПрацюєНі
Мотор 2Не працюєТак
Мотор 3ПрацюєНі

Що буде якщо часто крутити двигун?

Це загрожує швидким протиранням антифрикційного шару на вкладках коленвала, та й на поршнях теж. А далі поршні почнуть бовтатися у циліндрах. Це знижує ефективність роботи поршневих кілець та наближає капітальний ремонт. двигуна.

Чи можна постійно крутити двигун?

На форумах часто радять ніколи не перевищувати 2-3 тисячі оборотівщоб мотор проходив якомога довше. Насправді ж «пенсіонерський» стиль їзди не продовжує термін служби двигуна, адже залишаються навантаженими деталі кривошипно-шатунного механізму і великий тиск поршня на стінку циліндра.

Чи потрібно ганяти машиною?

Панікувати, звичайно ж, не слід, але мотору потрібно допомагати. Економія економією, проте таки бажано час від часу ганяти двигун на високих оборотах для очищення камер згоряння і свічок запалювання від нагару, що скупчився.. Це буде корисним і для очищення елементів турбокомпресора.


Categories:

Tags:


Comments

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *